דבר המנהל/ ת

מתוך הדברים שנכתבו לטקס פתיחת שנה:
————————————————-
בכל שנה בסיום השנה אני מבקש ומברך שתשמרו על עצמכם כדי שניפגש כאן בתחילת ספטמבר, שמח לפגוש את כולכן וכולכם בריאות, שמחים ומתרגשים ומתרגשות (לפחות כמוני) לקראת השנה החדשה יחד.

אני רוצה לפתוח במילות השיר שכתבה שושי נורמן,

השנה לא הולכת
היא גם לא באה
זה אנחנו
שהולכים
ממנה ואליה
השנה גם לא יכולה
להיות טובה
רק אנחנו
(שושי נרסון נורמן)

לפני שאני עובר לחלק ה'חגיגי', אי אפשר להתעלם מהמחאה שמלווה אותנו כבר למעלה מחצי שנה, כאשר מחלוקת ישנה, שהייתה רדומה ומנומנמת תקופה ארוכה התפרצה במלוא העוצמה בחודשים האחרונים. השיח שמתנהל כיום, ברשתות וברחובות, עתיד להכריע את אופי החברה הישראלית לעתיד לבוא.
תפקידנו כאנשי ונשות חינוך בעת הזאת אינו להימנע מהשיח ולהתעלם מהמחלוקת, בציפייה שפשוט תעלם לה יום אחד, כאנשי חינוך עלינו להוביל את השיח בתוכנו ועם תלמידינו תוך אחריות ורגישות, לאפשר את מגוון הדעות, אך בעיקר להצליח לפתח אצל תלמידנו את חוש הביקורת וחוש הצדק, ולנטוע בליבם את החשיבות שבנקיטת עמדה ובהבעת דעה.
מאחל שנצליח כמו בשיר להיות השנה, אנחנו, טובים יותר.

במקביל לתחושות הקשות של הקרע בעם, יש בעיני גם הרבה מקום לאופטימיות, על התעוררות חברתית רחבה, הכוללת גם בני נוער, שבמקום לשקוע בביצת האדישות והמרמור, בוחרים להיאבק על הזכות להשפיע. זה לא מובן מאליו, זה מפתיע ומרגש.

ועכשיו קצת על חלקת האלוהים הקטנה שלנו. מרגש לפתוח יחד את שנת הלימודים. מרגש לראות ילדי וילדות גן החלומות המתוקים שמצטרפים למשפחת תפן ואת ילדות וילדי כיתה א' שעושות כאן את צעדיהן הראשונים, את שכבת ז' שנקלטים לחטיבה ומממשיכים את המסורת שלנו של שבוע מסעלייה לתפן. תלמידי יב' אהובים, אתם מתחילים היום את השלב האחרון במסע התפניסטי שלהם. מאחל לכם להפוך שנה זו למשמעותית עבורכם ועבור כולנו.

אני מאמין שתפן הוא מקום טוב מאוד לגדול בו. אני מאמין בצוות המורות והמורים המסור של בית הספר, אני מאמין בשותפות אמת עם ההורים והמשפחות של תלמידי בית הספר, ואני מאמין בכם ובכן, ילדי תפן, שתמשיכו לעשות את המקום הזה לדבר המיוחד שהוא. ליזום, להתנדב, ללמוד מתוך סקרנות וגילוי, להוביל והכי הכי חשוב להיות חברים האחד של השנייה.

מאחל לכולנו, הורים, צוות וילדים שנה טובה, שנת יצירה ושיח.

איתי דינר